Miluju věci dělat kreativně. A vzhledem k mým minulým zkušenostem v realitách, a názorů od lidí, jsem zjistila, že většina makléřů se chová dosti neprofesionálně. Navíc jsem Vodnářka narozená v revolučním roce 1989, tak ráda dělám změny. Rozhodla jsem se tedy změnit povědomí o realitních makléřích.
Tedy můj záměr je, aby lidé pochopili, že v realitním oboru se vyskytují i specialisté, kteří svoji práci dělají opravdově a s radostí. Ne pouze kvůli penězům, ale hlavně kvůli tomu, aby lidem pomohli.
Neprofesionalita makléřů, kteří kazí tzv. dobrou pověst těm ostatním, se projevuje v různých aspektech obchodu.
Většinou to začíná lživým prohlášením, že mají konkrétního klienta, když se snaží dostat na osobní schůzku s majitelem. Nemají klienta, a tak s sebou berou na prohlídku například svého kolegu. Vtip? Bohužel ne.
Další velmi častou situací je to, že makléř volá majiteli po telefonu, a dožaduje se alespoň minimální spolupráce. Majitel mu tedy po jistém přemlouvání dá telefonický souhlas, že může nemovitost inzerovat na svých webových stránkách. Makléř si fotky ořízne, a šup s tím na inezertní weby. Nejenže vypadá dosti nedůvěryhodně, když se jeden byt objeví na Srealitách třeba pětkrát se stejnými fotkami, ale o nějaké profesionalitě nemůže být ani řeč.
Mohla bych pokračovat ve výčtu dalších tzv. „podvodů“ na majitele bytů, ale nechci určitě nikoho očerňovat. Jde mi jen o to, ochránit právě tyto majitele před tím, aby někomu zbytečně nenaletěli, a jejich nemovitost díky tomuto procesu nebyla znehodnocena.
A jak pracuje realitní specialista? V první řadě Vás do ničeho netlačí, nepotřebuje za každou cenu nabízet Vaši nemovitost. Naopak nemovitosti do svého portfolia si pečlivě vybírá. Tento klid Vám napoví, že nejednáte s makléřem, který potřebuje Vaši nemovitost do nabídky jen kvůli tomu, aby splnil určité kvantitativní podmínky firmy ve které pracuje.
Nikdy Vám neřekne, že přijde na prohlídku rovnou s klientem. Nemovitost potřebuje nejdříve vidět, než si dovolí vzít na prohlídku svého bonitního klienta.
Vždy pracuje v rámci exkluzivní smlouvy, neboť si váží svého času, peněz a tím usňadnuje, a urychluje prodej majiteli.
Dalšími kvalitami navíc je to, že realitní specialista určitě nenafotí Vaši nemovitost třeba mobilem. Ale naopak, pozve si profesionálního fotografa, kterého si samozřejmě i sám zafinancuje. Samozřejmostí je videoprohlídka či 3D plánek s přesnými rozměry místností.
Dalších možností, jak pracovat jinak je spoustu. Je pouze na každém realitním makléři, jak je otevřený, a zda vůbec chce fungovat na principech proaktivity a pravdivosti.